Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 1-4 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord och använder DHL för större beställningar i vår mening. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Erbjudanden

Erbjudanden går inte att kombinera. Endast ett erbjudande per köptillfälle

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar från det att du mottagit varan. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den oöppnad i originalförpackning.. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas används eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Vi följer konsumentverkets regler: http://www.konsumentverket.se/ 

Garantier och service

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle det vara fel på varan så kontakta oss för att ta del av din garanti och beskriv vad felet är. Vi betalar returfrakten om det är fel på varan. Vi återbetalar inte rek-frakt och löser inte ut mot postförskott. Vi betalar inte heller returfrakt vid hävning av köpet. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Privat/Integritetspolicy

25 maj 2018 uppdaterade vi vår policy i och med GDPR (General Data Protection Regulation). Vi har samlat information för att göra det lättare för dig som konsument att förstå hur vi hanterar din information och personuppgifter.

Vi använder din mail och i de fall du angett ditt namn för att skicka ut information och erbjudanden gällande vår verksamhet. Detta är förstås frivilligt, och du kan när som helst avbryta och välja att avprenumerera dessa nyhetsbrev.

De uppgifter vi sparar är baserade efter dessa steg.
1. Person / Företag som är eller varit kunder
2. Person / Företag som anmält sina uppgifter till vårt nyhetsbrev.
3. Företag / Person / Förening som anmält intresse att bli återförsäljare
4. Företag / Person som önskat ytterligare information i någon form som t.ex Offert etc.

Du kan när som helst välja att avregistrera dig från våra nyhetsbrev eller be att få dina uppgifter bortplockade. Vill du ha hjälp att ta bort dina uppgifter så kan du kontakta oss på info@ekosaffran.se så ser vi till att ta bort den ur vår databas omgående.
Vi sparar i dessa fyra fall som mest: E-post (för nyhetsbrev) företagsnamn/namn, kontaktperson, adress, leveransadress, mobil/tel.nr samt organisationsnummer/personnummer med full sekretess.
Ytterligare information samlas i avsedda register. Det kan gälla namn, personnummer, postadress, telefonnummer, elektroniska adresser, leverans-och betalningsinformation.

 

Uppgifter kring leveranser och betalningar

Uppgifter sparas för att kunna leverera order till dig via exempelvis Postnord eller för att kunna hantera betalningar i samband med Klarnas system.
Är ni ett företag kan även uppgifter delas till tredjepart för leverans och tredjepart har vid detta skede samma uppgifter som Postnord har för att kunna leverera paket enligt er order.

 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om det är fel på själva varan eller om du har fått fel vara. Returer ska skickas som brev eller eventuellt paket efter överenskommelse och kontakt med oss. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

 

Kontakta oss vid frågor: info@ekosaffran.se

Vår returadress:

Character Sales Sverige AB 

Pressarvägen 27

176 71 Järfälla

 

 

Företagsinformation:

Character Sales Sverige AB (ekosaffran.se) 

Pressarvägen 27

176 71 Järfälla

Orgnr: 556923-2928

E-post: info@ekosaffran.se

Tel: 0760268606

 

Betalningsalternativ

– Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. 

– Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. 

– Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/