Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 1-4 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord och använder DHL för större beställningar i vår mening. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Erbjudanden

Erbjudanden går inte att kombinera. Endast ett erbjudande per köptillfälle

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar från det att du mottagit varan. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den oöppnad i originalförpackning.. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas används eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Vi följer konsumentverkets regler: http://www.konsumentverket.se/

Garantier och service

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle det vara fel på varan så kontakta oss för att ta del av din garanti och beskriv vad felet är. Vi betalar returfrakten om det är fel på varan. Vi återbetalar inte rek-frakt och löser inte ut mot postförskott. Vi betalar inte heller returfrakt vid hävning av köpet. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Privat/Integritetspolicy

25 maj 2018 uppdaterade vi vår policy i och med GDPR (General Data Protection Regulation). Vi har samlat information för att göra det lättare för dig som konsument att förstå hur vi hanterar din information och personuppgifter.

Vi använder din mail och i de fall du angett ditt namn för att skicka ut information och erbjudanden gällande vår verksamhet. Detta är förstås frivilligt, och du kan när som helst avbryta och välja att avprenumerera dessa nyhetsbrev.

De uppgifter vi sparar är baserade efter dessa steg.
1. Person / Företag som är eller varit kunder
2. Person / Företag som anmält sina uppgifter till vårt nyhetsbrev.
3. Företag / Person / Förening som anmält intresse att bli återförsäljare
4. Företag / Person som önskat ytterligare information i någon form som t.ex Offert etc.

Du kan när som helst välja att avregistrera dig från våra nyhetsbrev eller be att få dina uppgifter bortplockade. Vill du ha hjälp att ta bort dina uppgifter så kan du kontakta oss på info@ekosaffran.se så ser vi till att ta bort den ur vår databas omgående.
Vi sparar i dessa fyra fall som mest: E-post (för nyhetsbrev) företagsnamn/namn, kontaktperson, adress, leveransadress, mobil/tel.nr samt organisationsnummer/personnummer med full sekretess.
Ytterligare information samlas i avsedda register. Det kan gälla namn, personnummer, postadress, telefonnummer, elektroniska adresser, leverans-och betalningsinformation.

Uppgifter kring leveranser och betalningar

Uppgifter sparas för att kunna leverera order till dig via exempelvis Postnord eller för att kunna hantera betalningar i samband med Klarnas system.
Är ni ett företag kan även uppgifter delas till tredjepart för leverans och tredjepart har vid detta skede samma uppgifter som Postnord har för att kunna leverera paket enligt er order.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om det är fel på själva varan eller om du har fått fel vara. Returer ska skickas som brev eller eventuellt paket efter överenskommelse och kontakt med oss. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Kontakta oss vid frågor: info@ekosaffran.se

Vår returadress:

Character Sales Sverige AB

Pressarvägen 27

176 71 Järfälla

Företagsinformation:

Character Sales Sverige AB (ekosaffran.se)

Pressarvägen 27

176 71 Järfälla

Orgnr: 556923-2928

E-post: info@ekosaffran.se

Tel: 0760268606

Betalningsalternativ

– Qliro Checkout

Qliro visar i vår checkout de betallösningar som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Qliro eller någon av Qliros samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Qliro är faktura, swish, delbetalningar, kortbetalning och i vissa fall direktbetalning via bank.

– Qliro Faktura
När du betalar via Qliro faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och kan betala efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Möjlighet till delbetalning

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/